contact

 

 

Berendhaus Groep
Silvoldseweg 55
7061 DM Terborg
Tel 0315 327000 
info@berendhaus.nl

Ga naar de berendhaus facebook pagina Ga naar de berendhaus twitter pagina

 

 

 

Kerstpakketwinkel.nl (showroom)
Silvoldseweg 35
7061 DL Terborg
Tel 0315 327000 
kerstpakketwinkel@berendhaus.nl
www.kerstpakketwinkel.nl

 

Routebeschrijving

Wie zijn wij

 

De Berendhaus Groep is leverancier voor horeca, bedrijven, instellingen, grootverbruik en evenementen. Het leveringsscala omvat: dranken, food, non-food, koel- en diepvriesproducten. Het leveringsgebied van de Berendhaus Groep voor de reguliere handel is de Achterhoek (c.q. Oost Gelderland). Daarnaast is de Berendhaus Groep nog actief op twee andere gebieden. Via Kerstpakketwinkel.nl kan men terecht voor de beste kerstpakketten en relatiegeschenken. Zelf samenstellen of een standaard pakket, klein of groot, alles kan. De kerstpakketten wordt zowel landelijk geleverd als aan het buitenland. Tot slot is Bexim importeur voor Krombacher tapbier voor geheel Nederland. Het Krombacher fustbier wordt landelijk gedistribueerd naar geselecteerde groothandels.

 

Hoe het begon.

Op 5 maart 1920 werd door de drie gebroeders Berendhaus de firma E.Ch. Berendhaus opgericht. E.Ch. Berendhaus was de man van de praktijk, zijn broers hielden hun werkkring aan, maar waren wel met de zaak verbonden: zij maakten zich verdienstelijk met het geven van goede raad en het verrichten van diverse werkzaamheden. De firma Berendhaus startte met de fabricage van limonadegazeuse met citroen- en frambozensmaak. Aan dit bescheiden assortiment werd al gauw de goed in smaak liggende champagnepils toegevoegd. Toen de omzet van limonade gestaag groeide, was het tijd voor uitbreiding van het assortiment. Toegevoegd werden wijnen, bieren en gedistilleerd. In 1936 kreeg de firma E.Ch.Berendhaus het agentschap van Heineken Bier voor een deel van de Achterhoek toevertrouwd. De distributie veranderde van paard en wagen naar een heuse T-Ford.

 

bgt-paardenwagen.jpg
bgt-ford-1925.jpg
bgt-ford-1938.jpg
bgt-bedford.jpg

 

Schaalvergroting.

Door de jaren heen is de groei gestaag doorgegaan. Meerder malen werden de opslaghallen en het werkterrein vergroot door de toenmalige directeuren Jan en Wim Berendhaus sr. In de jaren zestig (red.1960-1969) werd een drankengroothandel in Winterswijk overgenomen. In de jaren zeventig red.1970-1979) werd wederom een drankengroothandel door Berendhaus overgenomen; nu eentje uit Aalten. De distributie van de overgenomen drankenhandel in Winterswijk gebeurde de eerste tijd nog vanuit Winterswijk zelf, later werd alles overgeheveld naar de hoofdvestiging in Terborg. Producten die in die tijd aan een gestage opmars bezig waren zijn o.a. Seven-Up, Spa-Comidel, Limfa, Sisi, Pepsi, Sunkist, Green-Spot, Joy, Victoria-Water en Fosco chocolademelk. Alle kratten waren in die tijd nog van hout. Alles werd toen nog met het “handje” gelost en geladen d.m.v. de zogenaamde rolbanen. Nu in onze huidige tijd een ondenkbare gedachte.


Productuitbreiding.

Aan het einde van de tachtiger jaren werd mede door de huidige generatie Berendhaus het assortiment wederom uitgebreid met food en non-food producten (koffie, thee, zoetwaren, soepen, etc.). Eind jaren negentig kwamen daar de uitbreiding van de koel, diepvries, snacks en ijs nog bij. Het accent van drankenleverancier is nu geheel verschoven naar dat van totaalleverancier voor horeca, bedrijven, instellingen en grootverbruik. Behalve het complete drankenpakket levert de Berendhaus Groep dus ook alles op het gebied van food, non-food, rookwaren, zoetwaren, horecabenodigdheden, grootkeukenbenodigd-heden, koel-en diepvriesproducten, snacks en ijs. Door de vele productgroepen is de Berendhaus Groep in staat een interessantere partner te zijn voor haar relaties en prospects. Ook nieuwe doelgroepen kunnen nu worden aangeboord. Alles met het doel een zo breed mogelijke spreiding in afzet te bewerkstelligen zodat men minder afhankelijk wordt van allerlei factoren die het bedrijf zouden kunnen beïnvloeden. Ook dagverse producten kunnen momenteel worden geleverd.

 

Recentere ontwikkelingen.

In 1998 werd de showroom en ontvangstruimte verdubbeld vanwege de kerstpakkettenverkoop en in 1999 werd een grote diepvriescel gebouwd en in 2002 een extra opslaghal. Dit alles om aan de toegenomen vraag en omzet te kunnen voldoen. In het midden van deze jaren negentig vond er in Nederland een enorme sanering plaats onder de drankengroothandels. Met name Heineken was hier debet aan door het opkopen van drankengroothandels en door de bierstroom van alle tapbieren zelf ter hand te nemen. De Berendhaus Groep sprong hierop in door er een tweede premium biermerk erbij te verkopen: Warsteiner. Deze move bleek achteraf een groot succes. Het Warsteiner pilsje werd in de Achterhoek zeer gewaardeerd en wordt nu in menig horecabedrijf verkocht. Ook andere fustbiermerken van het pilsener type deden bij de Berendhaus Groep hun intrede, In 2008 veranderde Heineken Nederland haar policy waardoor de Berendhaus Groep ook nu weer volop actief is met de verkoop van de fustbiermerken Amstel, Brand, Heineken en Wieckse. Vanaf midden 2009 kwam daar ook nog het andere Duitse premium biermerk bij: Krombacher. In 2015 werd de showroom grondig verbouwd en gemoderniseerd waardoor een nog betere presentatie van kerstpakketartikelen mogelijk is geworden.


Subliem.

Door aansluiting bij de inkoopgroep STER (voor met name food en non-food) heeft de Berendhaus Groep een versteviging van haar marktpositie bewerkstelligd. Hiervan profiteren natuurlijk direct ook alle afnemers van de Berendhaus Groep. Onder het eigen merk Subliem heeft de Berendhaus Groep de beschikking over een groot aantal producten die qua prijs/kwaliteistsverhouding enorm gunstig in de markt liggen. Al deze producten worden gefabriceerd door bekende A-merk fabrikanten. De laatste paar jaar kiezen steeds meer ondernemers voor het Subliem label.

Kerstpakketten.
Zoals reeds eerder vermeld zijn de eindejaarsgeschenken zoals kerstpakketten en relatiegeschenken een zeer belangrijke markt voor de Berendhaus Groep. Kerstpakketwinkel.nl staat borg voor kwaliteit en aandacht voor het detail. Het hele jaar door houdt men zich hier bezig met kerstpakketten, kerstmarkten en andere cadeau-concepten. In juni is de kerstshowroom klaar voor gebruik want de eerste bezoekers komen al in de maanden juni, juli hun pakketten samenstellen. Rond deze tijd is ook de elk jaar verrassende kerstbrochure gereed die wordt verstuurd naar een groot aantal bedrijven en instellingen. Ook de website kerstpakket.nl is dan al operationeel. Vanaf eind oktober worden de pakketten ook daadwerkelijk ingepakt door de Berendhaus Groep, waarna de uitlevering in december plaats vindt in binnen- en buitenland.

Krombacher.

Midden 2009 werd het Duitse biermerk Krombacher toegevoegd aan het productenpalet van de Berendhaus Groep. Onder de naam Bexim wordt het Krombacher tappils verdeeld over geheel Nederland. Niet zonder succes want elk jaar vinden steeds meer hectoliters Krombacher pils hun weg naar Nederland.

De toekomst.

Inmiddels is ook al de vierde generatie werkzaam binnen het familiebedrijf. De markt ontwikkeld zich razend snel. Trends volgen elkaar in hoog tempo op. Mede daardoor heeft het bedrijf dynamische en flexibele instelling. Ook mede door de lopende nieuwe automatisering bereidt de Berendhaus Groep zich voor op de toekomst. Op naar de 100.

 

logo Berendhaus_horeca.jpg
logosBerendhaus_kerstpakket.jpg
Bexim-KLEIN.jpg
logo1920driehoek-PMS072_procesblue.jpg
© 2011 Berendhaus Groep | webdesign Voskotan Webservices